marți, 26 februarie 2013


                                  Jane Eyre

de Charlotte Bronte
-o carte pe săptămână-

Cartea la care voi face recenzie săptămâna asta e un clasic, mai bine zis se numește ”Jane Eyre” de Charlotte Bronte.
După o copilărie tristă, plină de lipsuri, Jane Eyre este trimisă la Lowood,o școală pentru fete care se întreține din fondurile de caritate. Aici Jane îi petrece opt ani ca elevă și doi ca profesoară. La un momentdat ea primește un post de guvernantă pentru pupila domnului Rohester, Adele, urmând să se mute la Thornfield Hall. Ea se îndrăgostește de cel ce a angajat-o dar multe peripeții o așteaptă. Dar secrete întunecate din trecutul acestuia vor face aproape imposibilă implinirea iubirii lor.

Părerea mea....
Cartea a fost atât de frumoasa...da a fost frumoasă. Adică pe o parte e o carte simplă, cum am spus și mai sus e un clasic, dar pe cealaltă e una dintre cele mai frumoase cărți de dragoste pe care le-am citit (bine că în asta nu a mai murit nimeni). Și bineînțeles s-a lăsat cu multe, foarte multe lacrimi.

Coperta...
Frumoasă. Eu am ediția de la Adevărul cu acel conac pe copertă. Și ador cum a fost scris Charlotte Bronte.


Stilul de scris....
Spre uimirea mea a fost chiar ușor de citit. Adică mă așteptam la cuvinte pe care abia pot să le pronunț și la fraze pompoase de îți luai câmpii. Dar nu, nu a fost așa. 

Personajul/e preferat...
Jane desigur. Ador puterea și caracterul de care a dat dovadă. De faptul ca era sinceră dar în același timp avea grija la ce spunea. De iubirea pe care o purta față de Rochester și cu toate astea a făcut ce a făcut.
Un personaj, o ființă, de care nu trebuie trecut cu vederea.

Finalul....
Epic. Speranța moare ultima!! Și bineînțeles multe, multe lacrimi:)) Sensibila de mine.:))




Notă...
10/10...multe cărți bune în ultima vreme ce ziceți???

Și bineînțeles există o grămadă de variante de coperți dar astea sunt preferatele mele...aruncați o privire...

                                      


 Plus.....după cum știți, s-au făcut ecranizări pe baza cărții care sunt și premiate. Eu una am văzut filmul și serialul (practic mai am două episoade din patru).
Filmul, ca de obicei, nu a surprins toată acțiunea cărții. Adică în mare merge dar pentru un ochi critic nu. Dar tot mi-a plăcut. Însă serialul e epic! Adică fiecare întâmplare din carte e în film. Deci în cazul asta serialul bate filmu. Dar cartea le bate pe amândouă:))

Și încă ceva....vremea citatelor....Pam pam pam!!!
”-și totuși atât timp cât respir și gândesc, trebuie să-l iubesc”
 ”Și, de altfel, deși ai mintea puternică a unui bărbat, inima ți-e de femeie...”
”-Dar eu îți spun că ești; atât de tristă, încât câteva cuvinte în plus ți-ar aduce la lacrimi în ochi - chiar așa, uite-âi ochii acum, strălucind și înotând în lacrimi iar o picătură ți-a alunecat de pe gene și a căzut pe o dală(..) Acum pleacă și trimite-o pe Sophie după Adele. Noapte bună, dra...
Se opri, își mușcă buzele și mă părăsi brusc.” 

Mult succes la citit!!!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu